Press "Enter" to skip to content

Turcii, interesați de contractele de infrastructură din România: de la metroul din Cluj, la Autostrada Transilvania și căi ferate

Distribuiți acest articol!

Economie

Contractele licitate de autoritățile române, un „magnet” pentru firmele din Turcia: au lucrări de peste 3,7 miliarde de euro pe autostrăzi, căi ferate și linii de metrou.

Contractele licitate de autoritățile române, un „magnet” pentru firmele din Turcia. FOTO: www.inzynieria.com

Uniunea Europeană este cel mai important partener al Turciei, iar UE are un interes strategic în dezvoltarea relațiilor de cooperare cu Turcia. Astfel, nu este de mirare că mai mulți constructori din Turcia au contracte de peste 3,7 miliarde de euro pentru lucrări la autostrăzi, căi ferate și chiar linii de metrou, după cum relevă o analiză realizată de Economedia.2,5 mld. € pentru metroul din București și ClujAsocierea Gulermak – Alstom – Arcada va semna pe 25 mai contractul „la cheie” pentru Magistrala de Metrou Cluj-Napoca, cel mai mare contract din Transporturi de până acum. Termenul pentru execuția liniei de 19 kilometri cu 21 de stații este de 8 ani (un an proiectare și 7 ani execuție). Turcii de la Alsim Alarko vor începe din iunie lucrările pentru secțiunea Gara de Nord – Băneasa (Tokyo), lucrări la structură, contract de 1,2 miliarde lei (240 milioane de euro) și posibil finanțare prin PNRR, iar Metrorex a semnat pe 2 mai cu asocierea Gulermak – Somet contractul de 1,3 miliarde lei (260 milioane de euro) pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni, lucrări la structură. Zeci de kilometri de autostradă în șantierPrima inaugurare de autostradă din 2023 va fi, cel mai probabil, lotul Suplacu de Barcău – Nușfalău al pe Autostrăzii Transilvania, în lungime de 14 kilometri, construit de cei de la Nurol. Un alt constructor din Turcia, Ictaș, ar putea participa la cel mai mare contract CNAIR, lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, lotul cu tunelul Meseș, contract de 8 miliarde lei.Alți 34 de kilometri de autostradă vor fi dați în trafic începând din august-septembrie pe Autostrada Bucureștiului A0, primul fiind lotul 2 DN 6 – DN 5 Bragadiru – Jilava, iar cel târziu în decembrie și lotul 1 Autostrada Soarelui – Vidra (conexiune cu Lot 2), ambele șantiere Alsim Alarko.  Pe Autostrada Sibiu – Pitești, Mapa – Cengiz va începe execuția lotului 2 Boița – Cornetu (31 km) cel mai târziu în primăvara anului viitor. De asemenea, Nurol este desemnat câștigător pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, iar Makyol a câștigat lotul 4 pe Autostrada Sibiu – Făgăraș.  Contracte la CFR Infrastructură Constructorii din Turcia nu au semnat niciun contract major prin PNRR/CEF pentru reabilitarea/ electrificarea magistralelor CFR, dar Gulermak este în asocierea cu FCC Construction (Spania) pentru contractul lotului 3 al Magistralei Cluj – Oradea. Pentru linia București – Craiova, CFR și turcii de la Yapi au contracte semnate pentru reparații rapide (quick wins).Companiile din Turcia sunt printre principalii constructori de infrastructură de transport din România, având în pregătire proiecte majore precum Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai greu tronson de autostradă din România, 12 kilometri de linie de metrou la București, iar pe 25 mai urmând să semneze cel mai mare contract de până acum: Magistrala de metrou Cluj-Napoca (1,8 miliarde euro).

 » sursa: www.monitorulcj.ro


Distribuiți acest articol!