Press "Enter" to skip to content

Peste 800 de km de drum expres din România, cu contracte de execuție. Secțiunea de 15 km dintre Chețani și Câmpia Turzii, deschisă circulației la început de decembrie

Distribuiți acest articol!

Economie

În prezent, potrivit datelor oficiale, România are contracte de infrastructură în execuție pentru mai bine de 800 de km de drum de mare viteză. În scurt timp, secțiunea de 15,7 km de pe Autostrada Transilvania, dintre Chețani și Câmpia Turzii, va fi redată circulației.

Autostrada Transilvania, secțiunea Chețani-Câmpia Turzii/Foto: Asociația Pro Infrastructura Facebook.com

Chiar dacă ministerul Transporturilor întâmpină dificultăți pe anumite sectoare de autostradă, cum este cazul de pe A3, secțiuna Chiribiș-Biharia, unde contractul pentru proiectare și execuție nu a fost semnat încă, în ciuda atribuirii acestuia constructorului Precon, în total România are semnate contracte de execuție pentru o distanță totală de 800 de km de drum expres. De altfel, deși nu a fost confirmat oficial, constructorul Strabag-Geiger este focusat pe ultimele lucrări la cei 15,7 km de autostradă (A3) dintre Chețani și Câmpia Turzii, în încercarea de a permite circulația de la 1 Decembrie 2023. România are 800 de km de drum expres în execuțieLa finalul săptămânii trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contracte pentru 60 de kilometri de autostradă: Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania și primele două segmente pe Sibiu – Făgăraș (A13). Din cei 60 de kilometri, secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, de pe Autostrada Transilvania, are o distanță de 26 km și va fi realizat de constructorul Erbașu. Durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție sunt prevăzute 18 luni. Traseul include 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.Ceilalți 34 km reprezintă primele două loturi ale Autostrăzii 13 Sibiu (Boița) – Făgăraș, realizate de constructorul Makyol din Turcia și care va lucra pe toți cei 68 de kilometri dintre Sibiu și Făgăraș. Lotul 1 Sibiu (Boița) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, iar lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos 20 de kilometri.Odată cu semnarea celor trei contracte pentru secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (A3) și a desemnării constructorului turc, în urma atribuirii contractului, pentru realizarea integrală a Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, România are contracte de infrastructură în execuție pentru mai bine de 800 de km de autostradă.  „De astăzi, depășim 800 km de autostradă și drum expres cu contract de execuție lucrări, prin semnarea a încă trei contracte care însumează peste 60 km, dintre care două pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș A13 și un contract pentru Autostrada Transilvaniei A3”, nota la finalul săptămânii trecute Irinel Scriosteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook. Probleme pe A3 pentru secțiunea Chiribiș-Biharia și un lot fără contractTot pe Autostrada Transilvania, pentru secțiunea Chiribiș-Biharia (29 km), CNAIR va semna contractul cu Precon. Deocamdată, însă, atribuirea contractului nu poate fi operată din cauza proceselor pe rol de la rezilierea contractului (2022) cu Trameco, companie din Grupul Selina.„Sunt diverse litigii care vin din urmă. CNAIR a transmis companiei care a câștigat care sunt condițiile, compania urmând să-și facă o analiză internă. Noi nu puteam să ieșim din cadrul legal al licitației. Am transmis aceste lucruri companiei urmând ca ei să ia deciziile potrivite.

 » sursa: www.monitorulcj.ro


Distribuiți acest articol!