Press "Enter" to skip to content

Facebook Papers. Regula de 5 la 1: Formula cu care Mark Zuckerberg a manipulat întreaga lume prin rețeaua sa social media – 60m.ro

Distribuiți acest articol!

Distribuie acest articol!În urmă cu 5 ani Facebook le-a oferit utilizatorilor săi 5 moduri noi de a reacționa la o postare, pe lângă clasicul „like”: „love”, „haha”, „wow”, „sad” și „angry”. Însă în spatele cortinei compania lui Mark Zuckerberg a programat algoritmul care decide ce văd oamenii în news feed-ul lor să utilizeze aceste emoji-uri pentru a-i manipula, relatează The Washington Post.Documente interne ale Facebook dezvăluie că începând cu 2017 platforma social media a lui Mark Zuckerberg a tratat emoji-urile de reacție ca fiind mai valoroase decât simplele „like-uri”.Teoria era simplă: postările care primeau multe reacții tindeau să îi țină pe utilizatori mai implicați iar acesta era un lucru cheie pentru modelul de afaceri al Facebook.Însă proprii cercetători ai companiei au ajuns să suspecteze rapid o eroare critică de judecată. Favorizarea postărilor „controversate”, inclusiv a celor care îi înfuriau pe utilizatori, ar putea inadvertent „deschide ușa către mai mult spam / agresivitate / clickbait”, nota într-un document intern unul din angajații companiei.„Este posibil”, a răspuns un coleg al său. Avertismentul s-a dovedit a fi profetic.Inginerii de date ai Facebook au confirmat în 2019 că postările la care s-a reacționat cu emoji-uri de furie erau în mod disproporționat legate de dezinformări, conținut dăunător și știri de calitate îndoielnică.Asta înseamnă că timp de 3 ani de zile Facebook a amplificat în mod sistematic unele din cele mai nocive postări de pe platforma sa, făcându-le mai vizibile în news feed-urile utilizatorilor și răspândindu-le unui public mai larg.Această promovare disproporționată făcută de algoritmi a subminat eforturile moderatorilor de conținut și a echipelor de integritate de la Facebook care se luptau cu morile de vânt în ceea ce privește conținutul nociv și dăunător.Dezbaterile interne din cadrul companiei despre aceste lucruri au fost dezvăluite Comisiei pentru Bursă și Valori Mobiliare din Statele Unite și puse la dispoziția Congresului american în formă redactată de către avocații avertizoarei de integritate Frances Haugen, fost manager de produs al Facebook.Reacțiile implementate de Facebook au stârnit polemici puternice în companie (FOTO: Weedezign, Dreamstime.com)Facebook PapersDocumentele arată că în mai multe situații membrii echipelor de integritate ale Facebook au tras semnale de alarmă cu privire la impactul pe care îl au asupra utilizatorilor anumite elemente din sistemul de ranking, avertismente pe care uneori directorii companiei le-au ascultat, alteori le-au ignorat.Între ei, angajații Facebook au dezbătut importanța furiei în societate: Furia este „o emoție umană de bază”, nota unul, în timp ce un altul afirma că postările care generează furie ar putea fi esențiale pentru mișcările de protest împotriva unor regimuri corupte.Însă greutatea reacțiilor de furie este doar una din numeroasele pârghii prin care inginerii Facebook manipulează fluxul de informații și discuțiile de pe cea mai mare platformă socială din lume, una despre care s-a demonstrat că influențează totul, de la emoțiile utilizatorilor la campanii politice și atrocități.Facebook ține cont de numeroși factori – unii având o greutate disproporționată, alții considerați puțin importanți și unii contabilizați ca fiind negativi – care sunt adunați pentru a obține un scor unic pe care algoritmii îl folosesc pentru a genera news feed-ul fiecărui utilizator.Acest scor este apoi folosit pentru a sorta postările și decide care apar primele și care apar atât de jos încât probabil nu le vei vedea niciodată.Sistemul global de clasificare al Facebook este utilizat pentru a împărți pe categorii și sorta toate interacțiunile din peste 100 de limbi dintre utilizatorii platformei prezente în aproape fiecare țară din lume.Facebook nu face publice valorile pe care algoritmii săi le atribuie diferitelor tipuri de interacțiuni,

 » sursa: www.60m.ro


Distribuiți acest articol!