Un studiu imobiliare.ro, realizat de Unlock Research, pe parcursul lunii mai ilustrează preferințele preferințele și comportamentul cumpărătorilor de locuințe pe fondul epidemiei de Covid-19.
Dintre oamenii care au participat la acest studiu, 36,5% au cumpărat o locuință (apartament sau casă/vilă) în ultimul an, în vreme ce restul de 63,5% intenționează să facă o asemenea achiziție în următoarele șase luni.
În urma studiului s-a aflat că unul din patru români au spus că achiziționarea unui apartament, unei case sau vile noi a fost obiectivul principal pentru anul 2021. În orașul de pe Someș, Cluj-Napoca, 62% dintre respondenți sunt potențiali cumpărători, iar 38% au devenit deja proprietari.
76% dintre tranzacții au fost făcute pentru uz personal, 19% în scop investițional, iar 5% pentru o altă persoană.
Ce preferințe au clujenii?
Cei mai mulți clienți clujeni au preferat sau preferă să cumpere un apartament cu 3 camere. A doua cea mai dorită locuință în anul 2021 este casa:
– 7% dintre clienții din Cluj-Napoca au avut/au în vedere un apartament cu 2 camere
– 29% o casă
-31%, un apartament cu 3 camere,
– 5% o locuință monocamerală
– 28%, un apartament cu 4 camere sau mai mult.
Construcțiile finalizate după 2015 sunt preferate de 63,8% dintre clienți, 5% dintre aceștia au avut/au bugete mai mici de 40.000 de euro, 24% se încadrează între 40.001 și 60.000 de euro, 22%, între 60.001 și 80.000 de euro, 24%, între 80.001 și 100.000 de euro, iar 24% depășesc 100.000 de euro.
Cei care au achiziționat în ultimul an o locuință în zona marilor orașe s-au orientat în principal spre apartamente cu două camere, amplasate în clădiri finalizate înainte de anul 2015, bugetele de achiziție situându-se, în majoritatea cazurilor, sub 60.000 de euro.
„Cei care au de gând să cumpere o locuință în perioada următoare sunt interesați mai degrabă de imobile noi, mai ales case/vile și au la dispoziție bugete mai mari. 32% dintre respondenți dispun de bani din resurse proprii pentru o achiziție, în vreme ce 60% au nevoie de o finanțare bancară, iar 8% ar fi interesați de sistemul de rate la dezvoltator”, a spus Daniel Crainic, director marketing Imobiliare.ro.
90% dintre clienți au venituri medii și peste medie
Dintre participanții la studiu, 55% au fost femei, iar 45%, bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani (10%), între 26 și 35 de ani (41%), între 36 și 45 de ani (29%) și, respectiv, între 46 și 55 de ani (20%). 57% dintre respondenți au declarat că sunt căsătoriți, în vreme ce 22% locuiesc cu părinții, 17% locuiesc singuri, iar 4%, sunt divorțați/văduvi. Din punctul de vedere al repartiției geografice, 50% dintre persoanele intervievate sunt din zona Bucureștiului, 10% din Cluj-Napoca și împrejurimi, 10% din zona Constanței, 14% din Iași și împrejurimi, 8% din zona Timișoarei, iar 9% din Brașov și localitățile învecinate.
În ceea ce privește nivelul de educație,