Press "Enter" to skip to content

CEZ, compania din energie care distruge mediul de afaceri românesc – ANCHETATORII.RO

Distribuiți acest articol!

Distribuie acest articol!
În data de 30.12.2021, Distribuție Energie Oltenia emitea o adresă către societățile comerciale prin care le aducea la cunoștință faptul că va înceta contractul de furnizare prin ajungere la termen în temeiul dispozițiilor art. 23 din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 242/2020, în termen de 3 zile lucrătoare de la data adresei, Distribuție Energie Oltenia S.A. procedând la deconectarea locului de consum.

Art. 23 din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 242/2020 prevede următoarele:

În cazul locurilor de consum pentru care încetează contractul de furnizare încheiat cu FA și:

a) pentru care nu s-a încheiat un contract de furnizare cu un FC sau cu un FUI cu intrare în vigoare de la data încetării contractului cu FA;

b) nu a fost transmisă de către clientul final o solicitare de încheiere a unui contract de furnizare a energiei electrice cu un FUI de la data încetării contractului cu FA sau data de la care se solicită încheierea contractului cu FUI este ulterioară datei încetării contractului de furnizare cu FA;

c) nu a fost transmisă de către ANRE o dispoziție de conformare, OR întreprinde măsurile necesare în vederea întreruperii alimentării cu energie electrică la locul de consum de la data încetării contractului cu FA până la data la care locul de consum se preia de către FUI sau se încheie un contract cu un FC sau cu un FUI.

Acest articol se referă la faptul că cei care nu au contract valabil au obligația de a încheia un nou contract. Cu toate acestea, în data de 30.12.2021 CEZ a emis abuziv adrese de deconectare.

Având în vedere că formularea folosită a fost ”deconectare” și că presiunea CEZ avea loc pe 31 ianuarie, societățile comerciale s-au speriat că nu își vor mai putea desfășura activitatea și au acceptat noile contracte de furnizare a energiei electrice, deși unele dintre ele aveau un contract valabil pentru următorii ani, iar în urma acestor demersuri, facturile consumatorilor au crescut cu până 600%.

Mai mult, la numerele de telefon de la registratura ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare a Energiei) 021 327 8174/ 021 327 8100 nu răspunde nimeni.

În ultima perioadă, s-a constatat o problemă gravă a facturilor care au explodat la gaze și electricitate, consumatorii fiind nevoiți să achite sume colosale după liberalizarea pieței.

Soluția pe care au găsit-o autoritățile a fost aceea de a acorda ajutoare pentru sezonul rece românilor cu venituri mici, ceilalți fiind sfătuiți să consume mai puțin sau deloc pentru a evita facturile mărite, George Niculescu, secretar de stat în Ministerul Energiei, declarând că „cel mai ieftin megawatt de energie este cel pe care nu-l consumăm”.

Deocamdată, piața concurențială a adus doar scumpiri, atât ca urmare a unei liberalizări prost făcute, cât și după creșterea prețurilor energiei și a gazelor pe bursă, spun experții, cu toate acestea cei mai păgubiți sunt consumatorii casnici și mediul de afaceri românesc,

 » Întreg articolul se poate citi aici: www.ANCHETATORII.RO


Distribuiți acest articol!