Press "Enter" to skip to content

Câți bani au cheltuit turiștii străini la Untold și Electric Castle?

Distribuiți acest articol!

Economie

Festivalurile de muzică Electric Castle, Neversea sau Untold sunt atracții de neratat pentru turiștii străini care vin în România.

Peste 220.000 de spectatori s-au bucurat de atmosfera extraordinară de la castelul Banffy din Bonțida la Electric Castle. Foto: Facebook Electric Castle

Festivalurile de muzică reprezintă una dintre oportunitățile de promovare a turismului local în rândul Generației Z și a Milenialilor. Turiști din peste 47 de țări au venit în România în perioada de desfășurare a celor mai cunoscute festivaluri de muzică electronică și pop (Saga, Neversea, Electric Castle, Untold)Cea mai mare diversitate a fost înregistrată în București, în timpul Saga, urmată de Electric Castle (42 de țări), Untold (41 de țări), Neversea (32 de țări).  Comparativ cu 2022, a crescut atât numărul turiștilor străini, cât și cel al țărilor de unde au provenit aceștia (maximum 32 de țări, în Cluj-Napoca, în timpul Untold, în 2022). Festivalurile susțin turismul local, atrăgând participanți din zeci de țări europene, dar și din țări mai îndepărtate (SUA, Japonia, Australia etc.).CITEȘTE ȘI:Organizatori Untold: peste 60 milioane de euro rămân în Cluj-Napoca! Investiții de UN MILION de lei pe Cluj Arena și în Parcul CentralLa festivalurile din România cei mai mulți străini sunt engleziUn studiu realizat de o bancă digitală, pe primul loc după numărul de turiști se află cei din Marea Britanie, care au efectuat plăți către comercianții din localitățile unde s-au derulat aceste evenimente în valoare de aproape 1 milion de euro (cumulat pentru perioadele de desfășurare a festivalurilor). Pe următoarele locuri de află turiștii din Franța (142.000 euro), Olanda (134.000 euro), Germania, Irlanda, Italia, Spania și Belgia. Un turist străin care a vizitat România în perioadele menționate a cheltuit, în medie, 82 de euro în restaurante, la shopping, pentru a plăti transportul local sau pentru divertisment, iar suma medie per tranzacție a fost de 25 de euro.  Cele mai mari sume cheltuite au fost înregistrate pentru segmentul de vârstă 25-34 de ani, urmat de 35-44 de ani și 18-24 de ani. Doar pentru cinci tipuri de bugete (divertisment, shopping, servicii de alimentație publică și restaurante, transport și turism), cele trei generații de turiști străini au realizat plăți către comercianți români în valoare de peste 1,7 milioane euro, în perioadele indicate. Românii cheltuie mai mult în străinătate decât străinii în RomâniaRomânii au cheltuit sute de milioane de euro în Grecia, Italia, Marea Britanie, Germania, Spania, iar cheltuielile în străinătate au crescut de 10 ori față de 2020, arată studiul citat.În perioada de vârf a sezonului estival (jumătatea lunii august) aeroporturile și punctele de trecere ale frontierei au fost luate cu asalt, deși aglomerația (23%) și grevele din transporturi (20%) păreau a fi, potrivit unui studiu, principalele motive de enervare pentru turiștii români, atunci când călătoresc în străinătate. Weekendul prelungit de la jumătatea lunii august a contribuit la o intensificare a mobilității în scopuri turistice, mai ales pentru că acesta a fost primul sezon estival din ultimii patru ani în care nu a mai existat nicio restricție de călătorie din motive sanitare către țările preferate de români pentru vacanța de vară. 

 » sursa: www.monitorulcj.ro


Distribuiți acest articol!