Economie
Creșterea traficului de pasageri de la 36.000 în 1996 la aproape 3 milioane în 2023 pe Aeroportul Internațional Cluj i-a impresionat pe participanții celei mai importante conferințe din aviație care începe mâine la Cluj-Napoca.
David Ciceo, Ioana Papadopoulou și Olivier Jankovec, director ACI Europe. Sursă foto monitorulcj.ro
În avanpremiera celei mai prestigioase conferințe internaționale de aviație desfășurată la Cluj, care va reuni cei mai importanți directori de companii aeriene și aeroporturi din Europa, Aeroportul a găzduit o întâlnire cu o parte din invitați.„Nu am fost niciodată de două ori în același loc, de fiecare dată când venim găsim un oraș vibrant și promitem să ne întoarcem”, a spus Marcel Riwalsky, CEO Aviation-Event.„Prima ediție a fost un succes, dezbateri foarte bune, echipa de la aeroport a făcut o treabă foarte bună anul trecu, am continuat proiectul și în acest an. ACI Europa este foarte importantă pentru toate aeroporturile din Europa. România e parte din Uniunea Europeană, trebuie să respecte legislația europeană, directivele, iar ACI Europe luptă să protejeze interesele aeroporturilor europene. Munca lor este foarte importantă pentru aeroporturi, în special pentru aeroporturile din România și cel din Cluj-Napoca. Când am avut probleme de natură internațională, ACI Europa ne-a ajutat foarte mult. Ne-a oferit consultanță în diverse problem legale. E o organizație foarte puternică și folositoare cu implicații directe pentru aeroporturile din România și din Cluj-Napoca”, a spus David Ciceo, directorul aeroportului clujean.Principalul competitor al Clujului: Debrecen, Ungaria„Cluj este al doilea aeroport din România. Sperăm să ajungem la 3 milioane de pasageri. Avem 17 aeroporturi în România. Există competiție între aeroporturi. Bucureștiul nu e competitorul nostru principal, avem o contribuție la dezvoltarea regional a județului, a orașului, pentru economia locală și cea educațională. Avem competiție. Vrem competiție corectă, avem competiție nu doar cu aeroporturile din România, ci și cu aeroporturile din Europa. Când vrem să lansăm o nouă destinație, câteodată avem competiție cu multe aeroporturi din Europa. Trebuie să avem servicii bune, să ne asigurăm că acea companie aeriană nu riscă dacă vine la Cluj. Principalul nostru competitor este Aeroportul din Debrecen (Ungaria), aflat la 200 kilometri distanță, ne adresăm acelorași pasageri, sunt activi ca oraș, ca aeroport, plătesc pentru autobuze din România. Acum 15 ani era Budapesta principalul nostru competitor. Mulți pasageri mergeau la Budapesta cu mașina. Câteodată, suntem nevoiți să facem demersuri legale legate de competiție, vrem competiție, dar să fie legală”, a mai spus Ciceo. Proiecte de 80 de milioane de euro O parte din participanții la conferință l-au întrebat pe David Ciceo care e secretul aeroportului din Cluj-Napoca în ceea ce privește traficul aerian. „A fost un efort uriaș al echipei de marketing. Am început cu o cursă Cluj-Treviso cu Carpatair. Și ne-am bucurat când am avut 17 pasageri la bord. Acum avem 3 milioane de pasageri, fiecare pas a fost greu, e un risc să adaugi noi destinații, trebuie să convingem companiile aeriene. Aeroportul Internațional Cluj a reușit să recupereze traficul de pasageri existent înainte de pandemie, depășind media europeană și națională în ceea ce privește redresarea traficului de pasageri.