Press "Enter" to skip to content

100.000 de copii bolnavi, salvați prin telemedicină. Peditel: „Facem eforturi să ajutăm non stop părinții”

Distribuiți acest articol!

Sănătate

În doar 10 luni, Peditel a reușit să ajute 100.000 de copii bolnavi prin intermediul telemedicinei. Echipa de medici a ONG-ului a făcut eforturi enorme pentru a-i ajuta pe părinți, care sunt mult mai anxioși în pandemie decât înainte.

Telemedicină pediatrică

Serviciul PEDITEL 1791 este un program național și internațional de asistență medicală pediatrică gratuită, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil român, oriunde s-ar afla în lume.Părinții pot folosi acest serviciu prin apelarea la numerele +40377771111 (național și internațional), 1791 (național Vodafone, Orange, Telekom) și *1791 (național Digi fix și mobil).În pandemia de Covid-19, solicitările părinților au crescut foarte mult, în special când au fost pentru prima dată închise spitalele. Atunci au rămas doar unitățile de primiri urgențe care oricum lipsescu cu desăvârșire în mediul rural sau în multe comunități mici, ne spune Cristina Grigore de la Peditel: „Noi credeam că nu o să ne mai confruntăm cu aceleași situații pe care le-am avut în luna martie 2020. Atunci s-au închis toate spitalele și copiii mergeau doar în unitățile de primiri urgențe, iar în mediul rural nu există. În foarte multe comunități nu există medici, nu există transport regulat între mediul rural și urban, iar cel mai apropiat spital, o cameră de gardă, se găsește la aproximativ 50-70 km, în medie. Sunt foarte multe spitale care nu au secție de pediatrie și este foarte complicat”, a declarat pentru monitorulcj.ro Cristina Grigore, organizator Peditel.25.000 de apeluri în starea de urgențăServiciul Peditel a fost folosit extrem de mult în starea de urgență ce a început în luna martie a anului 2020 și a durat până în luna mai. Atunci, echipa medicală a primit 25.000 de apeluri de la părinții îngrijorați de starea de sănătate a copiilor lor: „Anul trecut credeam că am ajuns la maximum de «recorduri» cu serviciul Peditel, adică am preluat aproape 25.000 de apeluri în starea de urgență, atunci când aveam recomandări de evitare a unităților de primiri urgențe de la autorități, respectiv camerele de gardă au fost suspendate, cum se întâmplă și la Cluj”, mărturisește Cristina Grigore.În anul 2020, Peditel a ajuns la două recorduri – unul lunar și unul pe zi. Trei luni consecutiv, Peditel a primit peste 10.000 de apeluri pe lună și în aceeași perioadă au depășit pentru prima dată numărul de 450 de apeluri pe zi: „Aveam două recorduri. Pentru prima dată când depășeam 10.000 de apeluri și s-a întâmplat 3 luni consecutiv în septembrie, octombrie, noiembrie și mai aveam un record, când am depășit pentru prima dată 450 de apeluri pe zi. Asta a fost în 2020”, a adăugat organizatorul Peditel.Numărul de apeluri, aproape dublu în 2021 față de 2020În anul 2021, telefoanele „au luat-o razna”. Numărul de apeluri aproape că s-a dublat:„În 2021 am mai stabilit niște recorduri. Este prima dată când depășim 100.000 de copii ajutați. În primele 10 luni avem 113.484 de copii ajutați. Am fost nevoiți în luna octombrie să mergem pe perioada weekend-ului și cu trei linii deodată pentru că nu făceam față.

 » sursa: www.monitorulcj.ro


Distribuiți acest articol!